Söndag

Söndag och helgen är snart över - tiden går så fort här!

Igår åkte jag med Madde och Daniel och klättrade på ett rock climbing gym. Efter det blev det sushi, gud vad jag älskar sushi nu! Sen blev det lite kortspel och mys.

Idag följde jag faktiskt med Madde till kyrkan. Hon hade träffat ett par killar på ett café som spelar i ett band i en kyrka i Morristown som ligger ca 30 min härifrån, så vi åkte dit för att kolla in den. Jag som inte är troende följde med av ren nyfikenhet, ville se hur det går till här i USA. Men blev sjukt överaskad över hur bra och intressant det var! Kyrkan låg inuti ett fint hotell så den var väldigt modern och fin och det var till största delen folk mellan 18-30 år där och dem hade nåt speciellt tema så dem hade en liten tikibar utanför där man kunde få smoothies och så haha det var lite kul! Det började med ett band som spela lite rockigt med elgitarrer och trummor och så och sen var det en pastor som prata som dem spelat in sen förra veckan så dem visa honom på storbildsskärm. Det var väldigt avslappnat och predikan var typ om skvaller och skitsnack och hur man ska vara som människa och sådär men grymt intressant. Det var inte en massa prat om Gud och bibeln och så som jag trodde och förväntade mig att det skulle vara. Det var riktigt kul och intressant så jag kommer nog gå dit igen!
Efter det var slut så åkte Madde och jag och åt lunch på Panera och sen gick vi på Target och kolla runt lite. Nu är jag hemma igen en vända, om någon timme ska jag träffa Helene för lite mer sushi :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0