Måndag

När jag hämtat killarna från skolan blev det hem och ta det lugnt i en halvtimme innan vi började med läxorna. Max, min 7-åring var så rolig idag - direkt när vi kom hem så gick han och byta t-shirt och sen fixa han upp sitt hår i en mohawkfrisyr haha cooling.
Efter läxorna åt vi middag och när jag städat upp efter maten så var det dags för tvillingarnas baseballmatch. Skönt nog så var det på en plan bara 5 min med bil från huset, så vi åkte dit och idag tog matchen så himla långt tid!
Man vet ju aldrig hur lång en baseballmatch kan bli, men dem spelar 9 innings - 1 inning är när båda lagen slår ut bollen och är ute och fångar. Så det ena laget börjar slå och när 3 av deras spelare har strikat ut så går dem ut och fångar och när dem lyckas strika ut 3 av det andra lagets spelare så är 1 inning över. Men man vet ju aldrig hur lång en inning är eftersom det kan ta allt från 5 min till en timme eller mer att strika ut 3 spelare ur det andra laget haha det märks att min värdpappa lärt mig mycket va? En kväll lärde han mig faktiskt alla reglerna när vi satt och kolla på en match där New York Yankees spela så jag kan lätt kolla baseball nu och hänga med i vad som händer!
Men hur som helst så började matchen kl 17.45 och vid 19.30 så var dem bara på femte inningen så då bestämde coacherna för att spela en inning till och sen åka hem så vi var hemma igen vid 20.15. Så 2 1/2 timme höll matchen på och kunde hållt på längre! segt.

Nu har jag tagit en dusch och ska kolla nåt av avsnitt av gossip girl innan jag sover! Goodnight.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0